Μια Κριτική στους Κριτές της ΜυθοΜαγείας Κθούλου  


Και ενώ όλοι οι κινηματογραφόφιλοι του πλανήτη περιμένουν(με) την μεταφορά στην Μεγάλη Οθόνη της ιστορίας του Λάβκραφτ, Στα Βουνά της Τρέλας, από τον Del Toro, ολοένα και περισσότερο αυξάνετε η δημοτικότητα της Μυθολογίας Κθούλου, αγγίζοντας ακόμη και ένα κοινό που ποτέ νωρίτερα δεν είχε (ίσως) την ευκαιρία να μυηθεί στην σκοτεινή σαγήνη του Mythos. Κάπως έτσι, οι δημιουργοί της γνωστής πολύκροτη σειράς South Park, πρόβαλαν πρόσφατα ένα (αρκετά πετυχημένο) τριπλό επεισόδιο όπου πρωταγωνιστεί, ο Μέγας Κθούλου!
Περιμένω λοιπόν με το πέρασμα του χρόνου, το ενδιαφέρον για οτιδήποτε αφορά τον Λάβκραφτ να αυξηθεί κατακόρυφα, είτε για τους pop λόγους που προσφέρει ο κινηματογράφος, είτε γιατί υπάρχει κάτι βαθύτερο στο λαβκραφτικό σύμπαν που με έναν περίεργο τρόπο ταιριάζει στην σύγχρονη εποχή μας...


Ο λόγος όμως για αυτή την ανάρτηση δεν είναι για να προωθήσω επιπλέον τις μυριάδες χαριτωμένες δημιουργίες (δείτε για παράδειγμα εδώ), όσο για να εκφράσω την δυσχέρεια μου διαβάζοντας μια πρόσφατη κριτική απέναντι στην αποκρυφιστική ερμηνεία της Μυθολογίας Κθούλου. Αναμφισβήτητα, δεν είναι μια άποψη που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στον ιστοκόσμο. Άλλωστε, δεν παρεξηγώ πραγματικά τους επικριτές καθώς το προφίλ των περισσοτέρων cultists σήμερα που εργάζονται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο με την μυθομαγεία Κθούλου, αφαιρεί παρά προσδίδει κύρος στο όλο θέμα!
Θα ήθελα να σημειώσω όμως, πως όλοι όσοι είναι αρνητική (ισοπεδωτικοί πιο σωστά) στην μεταφυσική ερμηνεία του Mythos το κάνουν μέσα από την ασφάλεια του γραφείου τους, και όχι μετά από την πρακτική άσκηση με το όλο σύστημα.
Από την άλλη, όλοι εκείνοι που υπερασπίζονται τα δικά τους μεταφυσικά πιστεύω καταδικάζοντας όμως τις μαγικές αρχές του Ρεύματος του Νεκρονομικόν, λησμονούν μάλλον πως όλες οι μορφές πίστης ξεκίνησαν (όμοια) από έναν προφήτη, και από έναν μύθο!
Βέβαια, θα ήμουν ανόητος αν υποστήριζα πως το Ρεύμα είναι ή θα μπορούσε να γίνει ένα πλήρες θρησκευτικό σύστημα. Κάτι τέτοιο θα στερούσε την χαοτική φύση που χαρακτηρίζει τον πυρήνα της Κθουλικής διδασκαλίας. Δίχως καμία αμφιβολία όμως, υπάρχει κάτι στην μεταφυσική ερμηνεία του Mythos που είναι ωφέλιμο για κάθε γνήσιο αναζητητή των εσωτερικών μυστηρίων.
Κατά συνέπεια, αυτή η εμμονή στην επιφάνεια των πραγμάτων κακώς θα πρέπει να ταυτίζεται με την ουσία, που παραμένει κρυμμένη και αγνή... στην σκοτεινή σπηλιά του εσώτερου εαυτού μας ή όπως εκφράζεται συμβολικά στο Mythos, στους απώτερους κόσμους της βυθισμένης R'lyeh και της άγνωστης Καντάθ.
Ο εραστής της γνώσης, θα βυθιστεί βαθιά στον λαβύρινθο της νύχτας αν θέλει να ανασύρει το μαύρο διαμάντι της ψυχής. Και όταν συμβεί αυτό, ο μάγος θα γίνει ακροατής στο Ρεύμα 23, ανοίγοντας το Μάτι του Κθούλου για να αντικρίσει την πληρότητα του Γιογκ-Σοθικού Παν-τός του οποίου είμαστε αναπόσπαστο μέρος (Χάος / Εν το Παν =7).
Αυτό είναι (εξαιρετικά σύντομα) το Μέγα Έργο που χρησιμοποιεί ονόματα και ιδέες από το mythos για να εκφράσει πανανθρώπινες, παγκόσμιες και παντοτινές αλήθειες!

This entry was posted on Tuesday 9 November 2010 at Tuesday, November 09, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

13 comments

Anonymous  

Τι είναι αυτό που σε κάνει να θεωρείς ότι δεν ανήκεις σε αυτούς που με τη συμπεριφορά τους αφαιρούν κύρος από το όλο θέμα; Οσοι γνωρίζω μου έχουν πει ότι ο τρόπος που προσεγγίζεις τη μυθολογία κθούλου τους έχει απομακρύνει ακόμα και από την απλή ανάγνωση των εξαιρετικών κειμένων του Lovecraft. Με λίγα λόγια τους έχει κάνει να σιχαθούν τόσο πολύ το Lovecraft όσο και τα διηγήματα του. Η αντίμετωπιση σου σε σχέση με όλα αυτά τα θέματα ταιριάζει περισσότερο στη ψυχολογία παιδιών προεφηβικής ηλικίας παρά σε ένα σοβαρό ολοκληρωμένο ώριμο άνθρωπο.
Δυστυχώς για εσένα έχεις δημιουργήσει μία πολύ άσχημη εικόνα στον χώρο και κανείς από τους σοβαρούς ερευνήτες ή τους διανοούμενους δεν σε θεωρεί σοβαρό.

12 November 2010 at 23:41

Αγαπητέ ανώνυμε...
Γνωρίζω και εγώ άτομα που έχοντας αγαπήσει τον Λάβκραφτ αποκλειστικά και μόνο σαν λογοτέχνη ένιωσαν έκπληξη διαβάζοντας το βιβλίο μου. Είναι όμως γεγονός πως αυτά που γράφω δεν είναι αποκύημα φαντασίας. Η αποκρυφιστική ερμηνεία του mythos υφίσταται δεκαετίες τώρα, είτε μας αρέσει είτε όχι. Στην έρευνα μου αυτός που αγνοεί την occult πλευρά του Mythos μπορεί να ανακαλύψει κάτι νέο. Μπορεί όμως να βρει και πράγματα με τα οποία διαφωνεί. Αυτό όμως δεν συμβαίνει με κάθε βιβλίο;
Κατά δεύτερον, μου κάνει εντύπωση αυτή η επίθεση, κυρίως διότι με την συγκεκριμένη εργασία μου αποδεικνύω πως όλα τα δήθεν Νεκρονομικόν που κυκλοφορούν είναι απάτες! Μεγάλωσα διαβάζοντας τους γνωστούς έλληνες και ξένους συγγραφείς που προσπαθούσαν μέσα από υπονοούμενα και εικασίες να μας πείσουν για το αντίθετο. Φυσικά, έχεις το κάθε δικαίωμα να προτιμάς εκείνους από εμένα, αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως μια μελέτη που για να ολοκληρωθεί στοιχειοθετήθηκε σε εξειδικευμένη βιβλιογραφία, σε έρευνα σε πρωτογενές υλικό, και σε δεκάδες συνεντεύξεις με τα ίδια τα άτομα που δημιούργησαν όλες αυτές τις εκδόσεις, μπορεί να δεχτεί τόση περιφρόνηση όπως αυτή που μου δείχνεις.
Είμαι υπέρ και ζητώ ειλικρινά κάθε κριτική, αλλά επιθυμώ κουβέντες με επιχειρήματα που θα γεννήσουν ένα δημιουργικό διάλογο!
Όσον αφορά τέλος τα περί ψυχολογίας μου, όχι μόνο αμφιβάλω αν έχεις παρακολουθήσει την συγγραφική μου δουλειά (πόσο δε αν γνωρίζεις εμένα προσωπικά), αλλά μιλάς και από την ασφάλεια της ανωνυμίας. Είναι αυτό περισσότερο ώριμο από την ανωριμότητα με την οποία με κατηγορείς;

13 November 2010 at 01:03
Anonymous  

Καταρχήν απεχθάνομαι μετά βδελυγμίας όλο αυτό το pseudo-occult κίνημα που συνδυάζει στοιχεία μαγείας με την μυθολογία κθούλου. Δυστυχώς ο Kenneth Grant με τα απαράδεκτα ψεύδη τον υπερτιμημένων βιβλίων του, έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην δημιουργία όλου αυτού του τραγελαφικού κινήματος, αλλά τουλάχιστον αυτός ξέρει να γράφει. Επίσης ποιος σου είπε ότι με ενδιαφέρει η ύπαρξη του Νεκρονομικόν; Τελείως αυθαίρετο το παραπάνω συμπέρασμα σου. Αφού λοιπόν ζητάς επιχειρήματα πρέπει να σου πω ότι έχω διαβάσει το βιβλίο σου Necronomicon, και πραγματικά το βρίσκω κάτω του μετρίου. Άλλο ένα βιαστικό σου συμπέρασμα ότι δεν το έχω διαβάσει. Εγώ ξέρεις μπορώ να εκφέρω γνώμη γιατί έχω διαβάσει το βιβλίο σου, εσύ πως καταλήγεις σε λανθασμένα συμπεράσματα για εμένα χωρίς να με γνωρίζεις;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την όλη αρνητική μου γνώμη. Όσοι έχουν διαβάσει λίγο το Mystery μπορούν εύκολα να παρατηρήσουν ότι το Necronomicon σου είναι ακριβώς δομημένο, όπως και το συγκεκριμένο περιοδικό. Δηλαδή ως μια σειρά άρθρων βιαστικά γραμμένων (κάποια κείμενα του βιβλίου μάλιστα τα έχεις δημοσιεύσει και στο περιοδικό σου), τα οποία στερούνται οποιασδήποτε λογοτεχνικής ποιότητας και ταυτόχρονα σε μεγάλο τους μέρος είναι σχεδόν αντιγραμμένα και κακότεχνα συρραμμένα από ιντερνετικές πηγές και βιβλία μαγείας της αριστερής ατραπού της κακιάς ώρας και αυτό δεν είναι μόνο η δική μου γνώμη. Επίσης είναι απαράδεκτο να λες ότι κάνεις σοβαρή έρευνα για το Necronomicon και τον Lovecraft και στις βιβλιογραφικές πηγές σου να μην αναφέρεις το σύνολο των απάντων του Lovecraft και των επιστολών του στις αγγλικές τους εκδόσεις. Κυρίως όταν είδα ότι χρησιμοποιείς και τις κακομεταφρασμένες και περικομμένες εκδόσεις Κάκτος πραγματικά απόρησα.
Και κάτι άλλο ως γενικότερη παρατήρηση έχεις υποβιβάσει τον πραγματικό αποκρυφισμό στο επίπεδο των μαγγανειών, των κατώτατων γητειών και των new age καφεμαντειών προς μαζική κατανάλωση των αδαών. Αν αυτή είναι η γνώμη σου για το occult, περαστικά σου.
Όσον αφορά για την ανωνυμία μου, γνωρίζεις πολύ καλά ότι γράφω έτσι για πιο γρήγορα. Αν ήθελα να σε κοροιδέψω θα μπορούσα να φτιάξω ένα ψεύτικο email και να στο στείλω. Ακόμη και ψέυτικο όνομα θα μπορούσα να σου δώσω. Αυτό δεν λέει κάτι. Δεν έχω πρόβλημα να σου αφήσω το όνομα μου, αν εσύ το θεωρείς τόσο σημαντικό και δίνεις τόση έμφαση σε αυτό

Νίκος Λεμπεσόπουλος (Θες να σου στείλω και ταυτότητα;)

13 November 2010 at 02:24

Αγαπητέ κ. Λεμπεσόπουλε,
Χαίρομαι που το διαβάσατε οπότε και μπορούμε να μιλήσουμε με κοινό σημείο αναφοράς.
Λέτε πως απεχθάνεστε το όλο κίνημα του Ρεύματος του Νεκρονομικόν. Σέβομαι απόλυτα την γνώμη σας και δεν έχω σκοπό να σας αλλάξω άποψη.
Είναι αλήθεια πως έχω δημοσιεύσει κομμάτια του βιβλίου στο περιοδικό όπως και πήρα άρθρα του περιοδικού για να τα εντάξω στο βιβλίο μου - δεν καταλαβαίνω όμως που είναι το κακό εδώ;!
Ομολογώ πως σε ορισμένα σημεία η συνοχή είναι κάπως βιαστική (ιδιαίτερα στο κεφάλαιο 3), όμως πρέπει να λάβετε υπόψη πως υπήρχε χρονικό περιορισμός (αυστηρό deadline για την παράδοση του βιβλίου) όπως και περιορισμός στις λέξεις! Ως εκ τούτου έπρεπε να κάνω κάποιες υποχωρήσεις. Άλλωστε δεν ισχυρίστηκα ποτέ πως έχω γράψει το ΑΠΟΛΥΤΟ βιβλίο, ούτε φυσικά δηλώνω λογοτέχνης!
Λέτε πως ο Kenneth Grant ξέρει να γράφει... εκτιμώ πραγματικά το έργο του, αλλά θα διαφωνήσω μαζί σας. Σε σχέση τουλάχιστον με παλαιότερους συγγραφείς όπως τον Κρόουλυ και την Fortune, ο λόγος του στερείτε τέχνης. Αλλά φυσικά, αυτό είναι προσωπική μου άποψη!
Είναι αλήθεια επίσης πως δεν έχω τα collected letters, σε αντίθεση βέβαια με όλη την βιβλιογραφία που αναφέρω η οποία πραγματικά μου κόστισε πολύ περισσότερο για να την αποκτήσω από όσα κέρδισα ή πρόκειται να κερδίσω από τα έσοδα του βιβλίου. Αυτό, ομολογώ πως είναι ένα μείον της όλης προσπάθειας μου, όμως το μέγεθος της βιβλιοθήκης μου ακολουθεί το μέγεθος του πορτοφολιού μου. Συν την άλλης λοιπόν, είστε ελεύθερος να με κατηγορήσετε που δεν είμαι πλούσιος!
Τέλος, με ποιο τρόπο έχω υποβιβάσει τον πραγματικό αποκρυφισμό σε όλα αυτά που λέτε; Αν εννοείτε το περιοδικό, το Mystery δεν είναι το Journal που θα έκδιδε ένα εσωτερικό τάγμα που στρατευμένα θα έχει την θεματική μιας μονάχα ιδεολογίας, αλλά ως περιοδικό περιπτέρου είναι αναγκασμένο από τους νόμους της αγοράς να ανοίγει την θεματική του σε πολλούς τομείς. Άλλωστε, αυτό που εσείς ορίζεται ως «πραγματικό αποκρυφισμό» μπορεί να μην βρίσκει σύμφωνους τους πάντες! Ξέρετε πολύ καλά πως μεγαλύτερη σημασία εδώ έχει το προσωπικό βίωμα, παρά οι ταμπέλες...
Στην τελική, αν δεν σας αρέσει ο τρόπος της προσέγγισης μου, απλά κατευθυνθείτε σε άλλα σημεία του βιβλιοπωλείου. Προτιμήστε άλλους συγγραφείς, Μπαλάνο, Γιαννουλάκη κτλ. Ο καθένας μας έχει να καταθέσει κάτι στο όλο θέμα. Εγώ έθεσε το λιθαράκι μου, και ανέφερα πράγματα για τα οποία ποτέ κανείς δεν έγραψε. Ας ακολουθήσουν οι επόμενοι...

13 November 2010 at 03:01
Anonymous  

Το γεγονός πως έχεις βάλει κείμενα από το περιοδικό το ανέφερα περισσότερο ως παρατήρηση όχι όπως το εξέλαβες εσύ. Το πρωτεύων υλικό που θα έπρεπε να έχεις αγοράσει είναι αναμφίβολα το σύνολο των ιστοριών του Lovecraft στην αγγλική. Όπως γνωρίζουμε και οι δύο μια τέτοια αγορά κοστίζει πολύ λιγότερο από την μέση τιμή ενός μόνο βιβλίου του Grant, οπότε όπως καταλαβαίνεις κάτι τέτοιο δεν αποτελεί και την πιο ικανοποιητική δικαιολογία. Ναι, το σύνολο των επιστολών στην αγγλική είναι πιο ακριβό, αλλά και πάλι θα μπορούσες να είχες θυσιάσει κάποια άλλα ακριβά βιβλία που σίγουρα θα έχεις αγοράσει. Θυμήσου μιλάμε για το πρωτεύων σου υλικό.
Τον Grant δεν τον ανέφερα ως τον καλύτερο συγγραφέα, αλλά απλά ως πιο καλό σε σχέση με κάποιους συγγραφίσκους της κακιάς ώρας, οι οποίοι ασχολούνται με παρόμοια θεματολογία.
Όσον αφορά τον πραγματικό αποκρυφισμό δεν έχω τον χρόνο να επεκταθώ σε αυτό τώρα, αλλά υπάρχουν κάποιες κοινές συνισταμένες που τον χαρακτηρίζουν. Και φυσικά δεν μιλάω γι ‘ αυτά τα pseudo- occult new age υβρίδια. Πρόκειται για την πανάρχαια σοφία που βρίσκεται στις μυστικές παραδόσεις όλων των πανάρχαιων πολιτισμών και των εσωτερικών όψεων των θρησκειών. Δυστυχώς ο τόπος και ο χρόνος δεν είναι κατάλληλος για μια τέτοια συζήτηση.
Δεν ήθελα να φανώ κακοπροαίρετος ούτε και σκοπός μου ήταν να σε στενοχωρήσω, έτσι και αλλιώς από όσο γνωρίζω βρίσκεσαι ακόμη σε μικρή ηλικία και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στο μέλλον.

Νίκος Λεμπεσόπουλος

13 November 2010 at 03:46

Μην ξεχνάτε σας παρακαλώ πως το εν λόγο βιβλίο είναι πρωτίστως μια έρευνα πάνω στο μυστήριο του Νεκρονομικόν (αν υπάρχει ή όχι), κατά δεύτερον μια έρευνα σε τομείς αποκρυφισμού (είτε μας αρέσει είτε όχι αυτές είναι οι ομάδες που ανέπτυξαν το όλο θέμα, αν έγραφα ένα βιβλίο για τον Τεκτονισμό, την Θεοσοφία ή τους Ροδόσταυρους ασφαλώς θα είχα άλλη προσέγγιση), και κατά τρίτον μια εργασία πάνω στον Λάβκραφτ. Κατά συνέπεια, η επιλογή της βιβλιογραφίας έγινε με βάση αυτή την σειρά προτεραιότητας. Και νομίζω πως έχετε δει τις τιμές των βιβλίων του κ. Grant στο ebay!!
Αλλά και πάλι, αν διαβάσετε ξανά την βιβλιογραφία, θα βρείτε ένα βιβλίο 880 σελίδων με τίτλο Necronomicon: The Best Weird Tales of H. P. Lovecraft...
Όσον αφορά το τι είναι ο πραγματικός αποκρυφισμός... θα ήθελα να τονίσω την αξία του χρόνου: οποιαδήποτε σχολή εσωτερισμού δοκιμάζεται, αλλάζει και ωριμάζει με το πέρασμα του χρόνου. Ίσως το Ρεύμα του Νεκρονομικόν μετά από μερικούς αιώνες να αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα μυητικής σχολής. Μπορεί και όχι. Προσωπικά θεωρώ πως το όλο μετασύστημα αυτή την στιγμή έχει τεράστια κενά και αδυναμίες, γι' αυτό και η όποια κατανόηση/ανάλυση του μπορεί να γίνει πρωτίστως μέσω του συγκρητισμού και τις εξάσκησης/δοκιμασίας.
Όσον αφορά τέλος για την ηλικία μου, για τα 33 μου νομίζω πως έχω κάνει αρκετά βήματα και έχω καταθέσει αρκετά πράγματα, πόσο δε σε σχέση με άλλους συναδέλφους και μη. Αλλά όσον αφορά το θέμα της βελτίωσης, επιτρέψτε μου σαν κυριότερο κριτήριο να έχω την σχέση μου με τον HGA μου και όχι την κριτική του καθενός! Δέχομαι και λαμβάνω σοβαρά υπόψη την γνώμη του καθένα. Δεν εκτιμώ την κολακεία γιατί μας οδηγεί σε στασιμότητα. Αλλά η προσωπική βελτίωση είναι κάτι διαφορετικό...

13 November 2010 at 09:18
Anonymous  

Το ότι δεν έχεις τα άπαντα του Lovecraft και μιλάς ότι κάνεις σοβαρή μελέτη και γράφεις και δεύτερο βιβλίο για αυτό, μόνος σου ντροπιάζεις τον εαυτό σου.
ΜΗΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΤΕΛΗ, ΑΥΤΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑΛΕΝΤΟ. Εσύ δεν έβαλες το λιθαράκι σου στον χώρο, το γκρέμισες ολότελα το οικοδόμημα. Και μην γελιέσαι ο Παντελής είχε γράψει ολόκληρα άρθρα ότι δεν υπάρχει Νεκρονομικόν και αυτό οποιοσδήποτε το γνωρίζει. Γελοιοποιείς τον Lovecraft μόνο που ασχολείσαι μαζί του. Θα διαφωνήσω με τον κύριο Νίκο δεν υπάρχει κανένα σημείο βελτίωσης για εσένα. Άντε γράψε κανένα άρθρο για τον Harry Potter ή για τοTwilight, όπως ήδη κάνεις, αυτό είναι που σου ταιριάζει καλύτερα.

Ελένη

13 November 2010 at 17:17

Λυπάμαι πραγματικά για την ποιότητα αυτής της τυφλής επίθεσης γιατί μόνο ως έτσι μπορώ να την χαρακτηρίσω! Καταρχήν αυτό που είπα ήταν πως δεν έχω το σύνολο των επιστολών του HPL! Αλλά ασφαλώς δεν σας ενδιαφέρει το υπόλοιπο της βιβλιογραφίας την οποία φρόντισα με κόπο και αρκετό χρήμα να αποκτήσω.
Έπειτα, δεν σύγκρινα τον εαυτό μου με τον Παντελή αναζητώντας το ποιος είναι καλύτερος!! Αλλά ασφαλώς δεν σας ενδιαφέρει το γεγονός πως απαντάω στο βιβλίο μου σ' όλα τα ανοιχτά ερωτήματα που είχε αφήσει στο δικό του έργο.
Τέλος, κατηγορείτε την αρθρογραφία μου στο περιοδικό. Αλλά ασφαλώς δεν μπορείτε να εξηγήσετε τι το αρνητικό έχει!
Το να κατηγορείς και να απορρίπτεις είναι εύκολο. Το να δημιουργείς και να συνθέτεις όχι! Η κριτική σας, μόνο κριτική δεν είναι, απλά χαρακτηρισμοί δίχως ουσιαστικό περιεχόμενο...

13 November 2010 at 17:42
Anonymous  

Αν δεν υπήρχε Lovecraft δεν θα υπήρχε Necronomicon, τα πράγματα είναι τόσο απλά..Οπότε, οποιαδήποτε σοβαρή μελέτη θέτει ως κύριο στοιχείο της την πρωτογενή –πρωταρχική πηγή, που στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι άλλη από τα κείμενα του συγκεκριμένου συγγραφέα. Χωρίς την σωστή βάση δεν μπορείς να πας πουθενά αν θέλεις να δημιουργήσεις κάτι αξιόλογο. Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας σε οποιαδήποτε έγκυρη έρευνα. Μην μου πεις ότι δεν διαθέτεις περίπου 70 ευρώ για να συγκεντρώσεις το σύνολο των ιστοριών του Lovecraft στην αγγλική σε φθηνές pulp εκδόσεις; Και ναι έχω δει την συγκεκριμένη έκδοση στην βιβλιογραφία σου, αλλά δεν πιστεύω ότι μιλάς σοβαρά αν θεωρείς αρκετό κάτι τέτοιο. Δεν γίνεται τόση ώρα να συζητάς για το αυτονόητο.
Ποιο ρεύμα του Νεκρονομικόν και ποια μυητική σχολή; Είπαμε να μιλάμε σοβαρά. Αρκετή Μάγια υπάρχει στον κόσμο, ας μην προσπαθούμε να βυθίσουμε περισσότερο τους ανθρώπους στην πλάνη της αυταπάτης.
Όσον αφορά την ηλικία σου, σημασία δεν έχει πόσα πράγματα έχεις καταθέσει, αλλά η ποιότητα τους και η αξία η όχι της ύπαρξης τους. Εγώ από την πλευρά μου ότι είχα να πω το είπα και δεν έχω άλλο χρόνο για να ασχοληθώ περαιτέρω…

Νίκος Λεμπεσόπουλος

13 November 2010 at 20:34

Πράγματι, η κουβέντα αυτή και με αυτό τον τρόπο, δεν οδηγεί πουθενά. Όπως είπα και νωρίτερα, δεν έχω κανένα σκοπό να σας πείσω για τίποτα!

13 November 2010 at 21:02

Τι θα ήταν τα Blogs χωρίς τσακωμούς; Τελικά, ούτε αυτό γλίτωσε...

Για τους "κατήγορους" της εν λόγω ιστορίας, το κύριο που έχω να πω είναι ότι, αν θέλετε να σας πάρουνε στα σοβαρά, τουλάχιστον κάντε τον κόπο, κύριε Νίκο και κυρία Ελένη, να φερθείτε και λίγο κόσμια. Οι προσβολές και το ειρωνικό "υφάκι" το μόνο που κάνουν είναι να αφαιρούν το δίκιο σας. Ο κύριος Λεμπεσόπουλος μιλάει για ηλικία και "προεφηβισμούς" ωστόσο η συμπεριφορά του δεν φανερώνει και πολλή ωριμότητα...

Εν τω μεταξύ, δεν έχω καταλάβει πού ακριβώς είναι το πρόβλημα. Στο ότι γράφτηκε κάτι για το λαβκραφτικό μυστικισμό; Αυτός υπάρχει ούτως ή άλλως. Αν δεν έγραφε ο Γιώργος γι'αυτό, θα είχε γράψει κάποιος άλλος - που πολλοί το έχουν κάνει ήδη δηλαδή. Το αν είναι κάτι τέτοιο σωστό ή όχι, σηκώνει κουβέντα είναι η αλήθεια, μια κουβέντα όμως που, κατά την ταπεινή μου άποψη, εφόσον στηρίζεται κατά βάση στα πιστεύω του καθενός, δεν θα βγάλει πουθενά αν υπάρχει στενομυαλιά. Κακά τα ψέματα, όσο κι αν κάποιοι δεν θέλουν να το παραδεχτούν, η σύνδεση Λάβκραφτ και αποκρυφισμού έχει ήδη γίνει, από πολύ νωρίς, πριν καν ο ίδιος πεθάνει. Το εν λόγω βιβλίο είναι ένα από τα πολλά που ασχολούνται με το θέμα, απλά. Αν τώρα το όλο θέμα της "μαγείας Κθούλου" δυσαρεστεί κάποιους... περί ορέξεως...

Βλέπω κάτι που μου έκανε εντύπωση. Έχετε επικεντρωθεί στο όλο θέμα των "Απάντων" του Λάβκραφτ. Εκεί είναι το θέμα δηλαδή; Αν κάποιος δεν έχει το σύνολο των έργων στην αγγλική δεν έχει δικαίωμα να μιλάει για τη Μυθολογία Κθούλου; Θα απαντήσετε "χωρίς τα άπαντα, η ενημέρωση είναι ελλιπής". Απ'ό,τι έχω δει όμως στην βιβλιογραφία του Γιώργου, τα Άπαντα υπήρχαν. Ακόμα κι αν η έκδοση του Κάκτου είναι άθλια - που όντως είναι - αποτελεί μια καλή πηγή πληροφόρησης. Και ειδικά στο συγκεκριμένο θέμα - τη σχέση Λάβκραφτ και αποκρυφισμού - ο Kenneth Grant είναι απαραίτητος, από τη στιγμή που έχει επηρεάσει τους μισούς - μην πω παραπάνω - "τραγέλαφους" που γράφουν γι'αυτό. Εκεί η βιβλιογραφία δηλαδή δεν έχει σημασία;

Για την κυρία/δεσποινίδα Ελένη, και το σχόλιό της περί Νεκρονομικού. Θα εκπλαγείτε αν μάθετε πόσοι είναι αυτοί που ακόμα ψάχνουν το βιβλίο των Μεγάλων Παλαιών... πείτε τους βλάκες, εύπιστους, κορόιδα, αλλά είναι πολλοί. Εσείς κι εγώ μπορεί να το ξέρουμε, αλλά δεν θεωρώ ότι είμαστε αντιπροσωπευτικό δείγμα.

Το τελευταίο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι η εξής φράση του κυρίου Λεμπεσόπουλου: "Οσοι γνωρίζω μου έχουν πει ότι ο τρόπος που προσεγγίζεις τη μυθολογία κθούλου τους έχει απομακρύνει ακόμα και από την απλή ανάγνωση των εξαιρετικών κειμένων του Lovecraft. Με λίγα λόγια τους έχει κάνει να σιχαθούν τόσο πολύ το Lovecraft όσο και τα διηγήματα του." Κατ'αρχάς, δεν νομίζω ο κύκλος των γνωριμιών σας, όσο μεγάλος κι αν είναι , να περιλαμβάνει το σύνολο των φαν της Μυθολογίας Κθούλου. Αντιστοιχα, κι εγώ γνωρίζω ανθρώπους που αγάπησαν τη Μυθολογία Κθούλου ακόμα περισσότερο διαβάζοντας το βιβλίο του Γιώργου. Αλλά ακόμα περισσότεροι είναι εκείνοι που πολύ απλά δεν άλλαξαν κάτι μετά από αυτό, δεν τους γύρισε ο κόσμος ανάποδα. Τι θα πει 'σιχάθηκαν τον Λάβκραφτ;' Συγνώμη κιόλας, αλλά αν η άποψή των γνωστών σας για ενα λογοτεχνικό κίνημα επηρεάζεται τόσο εύκολα, από ένα απλό βιβλίο ενός Α ή Β συγγραφέα, αυτό λέει πολλά για το χαρακτήρα τους, και όχι καλά πράγματα.

Έχοντας πει κι εγώ το κομμάτι μου, απευθύνω ανοιχτή πρόσκληση στον κύριο Λεμπεσόπουλο και την κυρία Ελένη να έρθουν και από το δικό μου site μια βόλτα αν θέλουν (το link είναι στο όνομά μου), μιας και ασχολείται κι αυτό με παρόμοιο θέμα, να γράψουν στα comments του news feed και να με κράξουν όσο θέλουν, για την ευπιστία μου, την απατεωνιά μου, την αχρηστία μου, το νεαρό της ηλικίας μου, και ό,τι άλλο θέλουν.

Καληνύχτα σας (ή μάλλον καλημέρα)

14 November 2010 at 02:19
Anonymous  

Στη σελιδα 89 του δευτερου τομου τον Νεκρονομικον, τι ακριβως εννοειτε λεγοντας οτι ο Λογω μεταπτωσης του αξονα της γης ο Παρθενος αντιστοιχει πλεον στο Ζυγο, κατα το ο Κριος στον Ιχθυ και ο Ταυρος στον Κριο; Οι στοιχειωδεις γνωσεις μου στην αστρολογια,βασει της προαναφερθεισας λογικης, με οδηγουν στο συμπερασμα οτι ο Παρθενος αντιστοιχει στο Λεοντα..... Κυριε Ιωαννιδη μηπως χρησιμοποιειτε σοφιστιες χωρις καν να μπειτε στον κοπο να "τσεκαρετε" την αληθοφανεια τους;;;; Το συγκεκριμενο ειναι σοβαρο ατοπημα κατατη γνωμη μου,οσο και να ακουγεται φαινομενικα σαν λεπτομερεια της λεπτομερειας

29 April 2013 at 00:07

Πράγματι! Έχετε δίκιο και σας ευχαριστώ για την παρατήρηση. Έχω περάσει την σχετική διόρθωση εδώ http://necronomicongnosis.blogspot.gr/search?q=errata, ώστε μαζί με τις υπόλοιπες διορθώσεις να τις περάσω σε μελλοντικές επανεκδόσεις του βιβλίου.

29 April 2013 at 00:50

Post a Comment